Тематична структура програми «Музичне мистецтво» (5 –
7 кл.)
35 год на рік (1 год на
тиждень), з них 4 год – резервний час
Клас
|
Тема
року
|
Теми
|
5
|
Види
музичного мистецтва
|
Музика як вид мистецтва
|
Народна музика
|
||
Професійна музика
|
||
Взаємодія музики з іншими видами мистецтва
(образотворче мистецтво, архітектура, література,
театр, цирк, кіно)
|
||
6
|
Жанри музичного мистецтва
|
Жанри камерно-вокальної музики
|
Жанри хорової музики
|
||
Жанри камерно-інструментальної
музики
|
||
Жанри симфонічної музики
|
||
7
|
Музика: діалог
традицій і новаторства
|
Мистецтво
в нашому житті
|
Новітні музичні явища
|
5 клас. Види музичного мистецтва
|
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Музика як
вид мистецтва
Народна музика
|
Учень
знає і
розуміє:
·
основні засоби
музичної виразності, їх роль у створенні
музичного образу;
·
особливості
народних пісень і танців, народних музичних інструментів;
·
значення музики в
житті, зокрема в побуті, медіа-просторі;
уміє:
·
дотримуватися
правил співу;
·
виразно
виконувати народні пісні з елементами театралізації, зокрема обрядові, побутові,
історичні та ін.;
·
створювати
найпростіший ритмічний супровід до пісні;
·
інтерпретувати
зміст прослуханих музичних творів;
·
розрізняти тембри
співацьких голосів, звучання українських народних інструментів;
застосовує:
·
музичні знання та
вміння у власному житті
|
Професійна
музика
Взаємодія
музики
з іншими
видами мистецтва
|
Учень
знає і розуміє:
·
характерні ознаки
програмної та непрограмної, вокальної та інструментальної, хорової та
симфонічної музики;
·
зв’язок народної
і професійної музики;
·
особливості
взаємодії музики та інших видів
мистецтва (образотворче мистецтво, література, театр, цирк, кіно) ;
·
різновиди ансамблів
та оркестрів;
уміє:
·
порівнювати твори
вокальної та інструментальної музики;
·
передавати
музичні образи в малюнках, пластичних імпровізаціях;
·
орієнтуватися в
поняттях «вокальна», «інструментальна», «хорова», «симфонічна музика»;
·
розрізняти тембри
інструментів симфонічного оркестру;
·
характеризувати
засоби музичної виразності;
·
інтерпретувати
зміст музичних творів і творів інших видів мистецтва;
застосовує:
·
музичні знання та
вміння, зокрема форми взаємодії музики з іншими видами мистецтва в процесі
комунікації
|
Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:
·
інтерпретувати зміст музичних творів, зокрема у їх взаємозв’язках з
іншими видами мистецтва; передавати враження від музики вербальними,
художніми засобами, засобами ритмопластики та театралізації;
·
виконувати пісні серед однолітків,
у родині з рухами та ритмічним акомпанементом;
·
розуміти зв’язок музики з іншими видами мистецтва, застосовувати
міжпредметні компетентності у
процесі художньо-творчої діяльності;
·
висловлювати власні судження про музику та інші види мистецтва, виявляти
естетичне ставлення до них, брати участь у міжособистісному спілкуванні з
приводу музики, співпрацювати в малих і великих групах;
·
проявляти допитливість у процесі пізнання музики, використовувати різні
друковані джерела інформації про музичне мистецтво у навчально-пізнавальній та
соціокультурній діяльності
|
|
6 клас. Жанри музичного мистецтва
|
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Жанри
камерно-вокальної музики
Жанри
хорової музики
|
Учень
знає і розуміє:
· характерні ознаки жанрів камерно-вокальної
та хорової музики (пісня, гімн,
романс, кантата, ораторія, меса, літургія та ін.) відповідно до їх
призначення;
уміє:
·
порівнювати камерно-вокальні та хорові
жанри;
· виконувати
пісні, які виражають різні естетичні почуття;
· інтерпретувати
образний зміст камерно-вокальних і хорових творів;
· визначати
композиційну будову (форму) музичних творів різних камерно-вокальних і хорових жанрів, типи
розвитку;
застосовує:
·
набуті знання про вокальну та хорову музику
у власній виконавській діяльності
|
Жанри
камерно- інструментальної музики
Жанри
симфонічної музики
|
Учень
знає і
розуміє:
·
характерні ознаки
музичних жанрів – камерно-інструментальних
(прелюдія, скерцо, ноктюрн, етюд, варіації,
рондо, соната, квартет та ін.), і симфонічних (увертюра, концерт, симфонія,
симфонічна поема, сюїта та ін.);
·
особливості музичних
циклів, поєднання жанрів;
уміє:
·
співати пісні, зокрема
двоголосні;
·
інтерпретувати інструментальні
твори різних жанрів, визначати їх композиційну будову (форму), типи розвитку
музики;
застосовує:
·
набуті знання про
інструментальну музику в процесі міжособистісного спілкування
|
Наприкінці 6 класу учень виявляє здатність:
·
інтерпретувати
музичні твори різних жанрів, усвідомлюючи єдність змісту і форми, типи
розвитку музики;
·
виконувати пісні
різних жанрів (соло, в ансамблі, хорі);
·
застосовувати
набуті музичні знання і вміння для самореалізації, створення домашньої фонотеки, складання програм
шкільних і позашкільних концертів;
·
розуміти зв’язок
музики з гуманітарними та природничими дисциплінами, застосовувати
міжпредметні компетентності у різноманітній творчій діяльності;
·
висловлювати
оцінні судження щодо музики різних жанрів, виявляти естетичне ставлення до
музичної діяльності, брати участь у дискусіях, порівнювати власну думку щодо
музики з думкам інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та
взаємодопомогу у груповій роботі;
·
- проявляти
активність у процесі пізнання музичного мистецтва, використовувати медіаресурси
(радіо, телебачення тощо) у пошуковій діяльності
|
|
7 клас. Мистецтво: діалог традицій і новаторства
|
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Музичне
мистецтво
у нашому
житті
|
Учень
знає і розуміє:
·
музичну культуру
рідного краю;
·
особливості
аранжування народної та академічної музики;
·
специфіку
традиційної та сучасної обробки народної музики;
·
особливості відображення
етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці;
уміє:
·
виразно
виконувати пісні, створювати елементарний супровід до них;
·
порівнювати
оригінальні музичні твори та їх аранжування;
застосовує:
·
знання та вміння
з аранжування народної музики у власній виконавській творчості
|
Новаторство
в музичному мистецтві
|
Учень
знає і розуміє:
·
особливості
сучасних музичних явищ (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня);
·
відмінності між рок-оперою,
мюзиклом і класичними музично-театральними жанрами;
·
виражальні засоби
електронної музики;
уміє:
·
розрізняти та
виконувати вокальні твори сучасних напрямів (джаз, рок, поп, шансон,
авторська пісня);
·
висловлювати
емоційно-ціннісне ставлення до творів сучасного музичного мистецтва;
·
створювати власні музичні
композиції з використанням комп’ютерних
технологій;
застосовує:
·
знання про сучасні музичні
напрями у власній творчій діяльності
|
Немає коментарів:
Дописати коментар